Hoppa till sidans innehåll

Tävlingsförberedelser


Som ni vet arrangerar klubben tävlingarna Fyrisfälten & Ulls 3D 21 - 22 maj.
På fredag 20 maj ska tävlingsplatsen iordningställas och det är en hel del som måste fixas se längre ner i mailet, här ser ni också bemanningsbehov och organisation.
Bemanning under tävlingarna:
Tävlingsledare: Patrik Armuand (lö+sö)
Skjutledare inskjutning: Jan-Olov Pettersson (lö+sö)
Sekretariat: Jonas Hultgren (lö+sö), Ingrid Olofsson (lö), fler personer behövs här
Servering: Johan Lauritz (lö+sö) Erik Berwald (sö), Jari Hjerpe (lö), Agneta Lundberg (sö), fler personer behövs här
Funktionärer på banorna: banläggarna (Fält;Mikael Anderle och Jan-Olov Salminen, 3D; Roland Grönroos och Stig-Lennart Gunnarsson), fler funktionärer behövs.
Under tävlingarna behöver särskilt sekretariat och servering bemannas
Att förbereda på fredag:
Serveringstälten och toalettälten ska resas.
Vattendunkar ska fyllas
Området kring stugan måste städas och skräp fraktas bort
3D-djur ska bäras ut i till banorna
Pålar och skyltar till 3D-banorna ska göras iordning
Resultatavlan ska monteras
Tavelbanan ska göras iordning till inskjutningen, buttarna ska avståndsmärkas
Om tid finns behöver några buttar packas om, då man skjuter genom dem.
Buttarna på 5 och 15m måste renoveras
Numrerade pålar på uppställningsplatsen för patrullerna ska sättas upp
Kaffebryggar, termos, brickor och tråg ska hämtas från Hågaby
Skyltning till tävlingsplatsen
I sekretariatet tar vi bl.a. fram skjutkort, patruller och startlistor.
m.m.
Som ni ser finns massor att göra, men är vi många som hjälps åt går det bra. Vi ses på fredag 20 maj och under tävlingarna 21-22 maj.
med vänlig hälsnig
Styrelsen
 

Som ni vet arrangerar klubben tävlingarna Fyrisfälten & Ulls 3D 25 - 26 maj.
På fredag 24 maj ska tävlingsplatsen iordningställas och det är en hel del som måste fixas se längre ner, här ser ni också bemanningsbehov och organisation under tävlingarna. Under själva tävlingarna behöver särskilt sekretariat och servering bemannas.

 

Bemanning under tävlingarna:Bemanning fastslås vid tävlingsmöte 2 maj.

Tävlingsledare: ?

Skjutledare inskjutning: ?

Sekretariat: Christer hedlund + 2-3 ytterligare personer

Servering: ? flera personer behövs här

Funktionärer på banorna: banläggarna  + fler funktionärer.


Att förbereda på fredag, starttid ca. kl. 18:00:

  • Serveringstälten ska resas.
  • Vattendunkar ska fyllas
  • Området kring stugan måste städas och skräp fraktas bort
  • Gräset ska klippas
  • 3D-djur ska bäras ut i till banorna
  • Pålar och skyltar till banorna ska göras iordning
  • Resultatavlan ska monteras
  • Tavelbanan ska göras iordning till inskjutningen, buttarna ska avståndsmärkasoch om nödvändigt packas om.
  • Numrerade pålar på uppställningsplatsen för patrullerna ska sättas upp
  • Kaffebryggare, termos, brickor och tråg ska hämtas från Hågaby
  • Skyltning till tävlingsplatsen ska sättas ut
  • I sekretariatet tas skjutkort, patruller/patrullindelning och startlistor (m.m.) fram.
  • m.m. 

Som ni ser finns massor att göra, men är vi många som hjälps åt går det bra. Vi ses på tävlingsmötet 2 maj, fredag 24 maj och under tävlingarna 25-26 maj.

 

 

Uppdaterad: 15 JUN 2013 10:19 Skribent: Jonas Hultgren

Våra senaste mästerskapsarrangemang:

2021
Nordiska Ungdomsmästerskapen i bågskytte, "NUM" - 3 juli 2021

Logo NUM 2021

2017

 
2015

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 

 

 

 

klart.se

Postadress:
BSK Sturarna - Bågskytte
Hågavägen 190
75263 Uppsala

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info